دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

کدام دولتمردان پیشین به دنبال رئیس جمهور شدن هستند؟

  • کد خبر: ۶۳۲۶۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کدام دولتمردان پیشین به دنبال رئیس جمهور شدن هستند؟
شاید خصلت دولت نهم و دهم است که هر کسی دورانی را در آن سپری کرده است، سودای ریاست جمهوری به سر دارد. از رئیس کابینه که علاقه اش به بازگشت به دوران ۸۴ تا ۹۲ را نمی‌توان کتمان کرد، تا وزرای کابینه که یک به یک برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قد علم می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ شاید خصلت دولت نهم و دهم است که هر کسی دورانی را در آن سپری کرده است، سودای ریاست جمهوری به سر دارد. از رئیس کابینه که علاقه اش به بازگشت به دوران ۸۴ تا ۹۲ را نمی‌توان کتمان کرد، تا وزرای کابینه که یک به یک برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قد علم می‌کنند.


از جنجال بابک زنجانی تا گود انتخابات

پیش از آنکه وزیر باشد عضو سپاه پاسداران بود و رئیس قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، اما سال۹۰ به عنوان وزیر نفت ازسوی محمود احمدی نژاد به مجلس هشتم معرفی شد. «رستم قاسمی» توانست از آن مجلس مجوز سکان داری مهم‌ترین وزارتخانه را دریافت کند. با آنکه هشت سال از آخرین حضور او در وزارت نفت می‌گذرد، نام رستم قاسمی با نام «بابک زنجانی» و عبارت «دکل گمشده» گره خورده است. هرچند خودش می‌گوید اتفاقات و حواشی این دو مسئله هیچ ارتباطی با او ندارد، همواره انگشت اتهام درباره تأیید بابک زنجانی برای فروش نفت به سمت او نشانه می‌رود. با اینکه از ماه‌ها پیش از داغ شدن تنور انتخابات صحبت بر سر رئیس جمهور نظامی داغ شده بود و هر چه باشد خاستگاه رستم قاسمی هم سپاه پاسداران است، او خودش را نماینده نظامی‌ها نمی‌داند.


مخلوط شور «وزارت ورزش و جوانان» با انتخابات ۱۴۰۰

محمد عباسی اولین وزیر وزارتخانه ورزش و جوانان است. در دولت نهم نیز به عنوان وزیر تعاون نزدیک به چهار سال، سکان این وزارتخانه را به عهده داشت. عباسی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس هفتم بود و مشاور احمدی نژاد در آمریکای لاتین؛ گذشته‌ای که حکایت از روابط صمیمی میان رئیس و مرئوس دارد و به دنبال همین رابطه صمیمانه بود که بعد از اعلام نامزدی محمد عباسی برای انتخابات ۱۴۰۰ زمزمه دیدار‌های او و احمدی نژاد به گوش رسید و خبرساز شد. البته او ساعتی بعد از انتشار این خبر، هرگونه دیدار با رئیس دولت نهم و دهم را تکذیب کرد.


سکوی پرتاب از وزارت امور خارجه

هرچند این روز‌ها به عنوان همسر «مریم کاویانی»، بازیگر سینما و تلویزیون، شناخته می‌شود، پیش از این ازدواج، او سخنگوی وزارت خارجه در دولت محمود احمدی نژاد بود. او سفیر پیشین ایران در لهستان و سفیر آکردیته در لیتوانی و سفیر پیشین ایران در قزاقستان و تایلند نیز بوده است. «رامین مهمانپرست» اولین بار نیست که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی می‌کند؛ حالا بعد از دو بار ردصلاحیت بار دیگر او وارد گود انتخابات شده و برای رسیدن به پاستور اعلام آمادگی کرده است.


ناظمی اردکانی و نامزدی غیر مستقیم

محمد ناظمی اردکانی، وزیر تعاون احمدی نژاد در اولین سال آغاز به کار دولت نهم بود. هرچند ناظمی اردکانی با احمدی نژاد نسبت فامیلی داشت، این نسبت هم کمکی به طولانی شدن عمر وزارتش نکرد و یک سال بعد برکنار شد. محمد ناظمی اردکانی ازسوی تشکل اصولگرای جامعه اسلامی مدیران به عنوان نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ معرفی شده است.


غیر رسمی‌های کابینه احمدی نژاد

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده همدان و وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد هم که فروردین ۹۶ در دوازدهمین انتخابات ریاست جهوری ثبت نام کرد، این بار درباره احتمال نامزدی اش برای انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: «من یک طرف قضیه هستم؛ یک طرف دیگر مردم هستند.  ۵۰ درصد ما راضی هستیم، ۵۰درصد هم مردم باید بخواهند. همه ما، چه نمایندگان و وزرا، نامزد ریاست جمهوری هستیم. اگر چند وقت مانده به ریاست جمهوری به نماز جمعه رفتیم و هفت هشت نفر با ما دیده بوسی کنند، تکلیف روشن می‌شود.»

صادق محصولی، مرد پولدار جبهه پایداری، وزیر کشور دولت نهم در سال۸۷ تا ۸۸ و رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال۸۴ یکی دیگر از همان گزینه‌هایی است که احتمال حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ به نمایندگی از جبهه پایداری دور از ذهن نیست؛ به ویژه آنکه چند ماهی است بر کرسی دبیرکلی این تشکل سیاسی اصولگرا تکیه زده است.

علی نیکزاد که نامش با مسکن مهر گره خورده است، از وزاری دولت دهم است. او سال ۸۸ از سوی احمدی نژاد به عنوان وزیر مسکن به مجلس معرفی و نهایتا سکان دار این وزارتخانه شد و بعد با مطرح شدن ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی تا سال ۹۰ با حفظ سمت، سرپرستی این وزارتخانه را به عهده گرفت و نهایتا توانست به عنوان اولین وزیر وزارتخانه ادغام شده راه و شهرسازی تا پایان دولت مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد.

هرچند سایه، اما و اگر بر سر نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری سنگینی می‌کند، در میان گمانه زنی‌ها و احتمال روی خوش نشان دادن شورای نگهبان به جامعه زنان، موضوع نامزدی مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد مطرح شد، کسی که به دلیل اختلافات با احمدی نژاد چند ماه قبل از پایان دولت، برکنار شد.
با همه این‌ها اگر تصور کنیم احمدی نژاد به همراه همه اهالی کابینه بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند باید منتظر روز‌های پرخبر و چه بسا مناظره‌های بسیار جنجالی باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->